Kør med minitog i sommerferien

Det populære minitog er for både børn og voksne

1. juli - 18. august

På Danmarks Jernbanemuseum har vi vores eget minitog.

En tur i børnehøjde

Hop ombord på minitoget. Rejsen begynder på Københavns Hovedbanegård og går via den gamle Lillebæltsbro forbi Holstebro remise. Via den klassiske Storebæltsfærge Dronning Ingrid fortsætter rejsen forbi en typisk stationsby for igen at slutte på Københavns Hovedbanegård.

Kørsel med minitoget er inkluderet i entréen. Vi kører udendørs på vores minitogsanlæg, med mindre der er tale om vedvarende regn. I kører på minitog modelleret efter rigtige lokomotiver som det karakteristiske MY-lokomotiv. Turen går gennem det danske kulturlandskab og forbi jernbanehistoriske miljøer i børnestørrelse.

Første tur i sommerferien køres kl. 09.15. Der er afgang for sidste tur kl. 16.30.

Sommerferiens aktiviteter

Få en tur med veterantoget for fuld damp, tag med veteranbussen på tur, kom til fødselsdag med Koblingerne og kom ind i det ikoniske røde lyntog og meget andet.