Kør med minitoget i vinterferien

Få en tur gennem remisen

Afgang ved spor 2

10. februar - 18. februar

5 minutter

For familier

På Danmarks Jernbanemuseum har vi vores eget minitog. Det er meget populært, både hos børn og voksne.

En tur i børnehøjde

I vinterferien kører minitoget udendørs på vores minitoganlæg, så husk hue og handsker. I kører på minitog modelleret efter rigtige lokomotiver som det karakteristiske MY-lokomotiv. Turen går gennem det danske kulturlandskab og forbi jernbanehistoriske miljøer i børnestørrelse.

Rejsen begynder på Københavns Hovedbanegård og går via den gamle Lillebæltsbro forbi Holstebro remise. Via den klassiske Storebæltsfærge Dronning Ingrid fortsætter rejsen forbi en typisk stationsby for igen at slutte på Københavns Hovedbanegård.

Hvornår kører minitoget?

I vinterferien kører minitoget hver dag i tidsrummet kl. 9.00-15.30. Hvis der er vedvarende regn, kan minitoget ikke køre udendørs.