Afskeds/gensynstur med MZ 1401 aflyst

22. september 2020

Danmarks Jernbanemuseum ser sig desværre nødsaget til at aflyse kørslen med MZ 1401 søndag den 27. september.

Med de seneste restriktioner og retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen er det ikke muligt at gennemføre kørslen på forsvarlig vis. Vi beklager meget, da vi ved, at mange har glædet sig til denne kørsel. Det er desværre ikke muligt at gennemføre kørslen på et senere tidspunkt, da revisionsperioden for lokomotivet udløber 30. september. Alle, der har købt billet, får refunderet billetprisen inkl. gebyret. Refundering sker automatisk fra Billet.dk.

Der bliver alligevel mulighed for at følge og fotografere toget fra landevejen og stationerne undervejs, idet vi af tekniske grunde gennemfører en kørsel uden passagerer på strækningen Odense-Esbjerg-Odense med følgende køreplan:

Afgang Odense kl. 14.27
Ankomst Kolding kl. 15.07