Bagom Jagten på den sidste damp

Kategori

30. august 2023

”For mig var hun bare den der lille fine blomst, der voksede op af betonen.
Der er så meget håb i det der billede”

Sådan beskriver fotograf René Strandbygaard dette billede af en bosnisk pige, som han indfangede i maj 1996. Fotografiet er taget imens toget var i bevægelse, og hvor han kun havde ét skud tilbage i sit Hasselblad-kamera.

Kom med til en helt særlig aften på Danmarks Jernbanemuseum, hvor fotograf René Strandbygaard i samtale med museets direktør Steen Ousager, deler ud af sine utallige rejseoplevelser fra hele verden.

Gennem sit kamera har René Strandbygaard fanget unikke øjeblikke langs jernbanesporet – fra Indien og Pakistan til Kina, Indonesien, Cuba, Rumænien og mange flere steder.

Du kan opleve René Strandbygaards billeder på Danmarks Jernbanemuseum i udstillingen 'Jagten på den sidste damp,' som også danner de perfekte rammer for denne helt særlige samtale.

Læs mere og køb din billet via linket her: