Demensvenlig Kulturfestival

Få inspiration til en rolig rute rundt på museet og kom på historisk bustur

Kategori

20. april 2023

Danmarks Jernbanemuseum er sammen med en række andre museer, biblioteker, koncertsteder og andre kulturudbydere, en del af Demensvenlig Kulturfestival. Festivalen løber af stablen april-juni og med det formål at sætte fokus på demensvenligt kulturliv, udbrede kendskabet til demens blandt danske kulturudbydere, og skabe et mere demensvenligt og inkluderende kulturliv i Danmark for mennesker med demens og deres pårørende.

Vi deltager med to forskellige aktiviteter i kulturfestivalen:

DEN LILLA RUTE

Få inspiration til en rolig tur på Danmarks Jernbanemuseum med vores lilla rute. På ruten har vi fremhævet nogle af museets interessante og vigtige genstande og historier fra den danske jernbanehistorie. Ruten er særligt velegnet til mennesker med demens, men alle interesserede er velkomne til at gå turen.

HISTORISK BUSTUR I ODENSE

Kom med ombord på museets historiske veteranbus fra 1966 og se Odense fra en helt ny vinkel. Undervejs fortæller museets buschauffør om byens historie og sin tid som rutebilchauffør på Fyn. Det hele foregår i et roligt tempo, hvor alle kan være med. Turen er forbeholdt mennesker med demens med ledsager.

Køb billet til historisk bustur

Læs mere og find flere demensvenlige aktiviteter på festivalens hjemmeside: www.demensvenligkultur.dk