Foredrag ved Klaus Bertel om kriseberedskabet og psykologien i forbindelse med personpåkørsel 18. januar

2. januar 2024

Halvdelen af DSBs lokomotivførere oplever at påkøre et menneske i løbet af deres karriere. Hvordan lever man med sådan en erhvervsrisiko? Og hvordan tager DSB hånd om de medarbejdere, det sker for?

Klaus Bertel, mangeårig akutpsykolog for bl.a. DSB, gæster Danmarks Jernbanemuseum og fortæller om kriseberedskabet og psykologien i forbindelse med den slags ulykker den 18. januar kl. 19.30

JernbaneVIDEN

Danmarks Jernbanemuseum afholder hver vintersæson en foredragsrække under titlen JernbaneVIDEN. Her tilbyder vi foredrag til de særligt interesserede i mange forskellige aspekter af jernbaner og jernbanehistorie.

Vi inviterer eksterne eksperter, der har særlig viden om tekniske eller historiske emner. Vi har tidligere præsenteret foredrag om forskellige emner som designet af IC3-toget eller danske ingeniørers involvering i anlæg af jernbaner i Iran eller tunnelanlæg i Bosporusstrædet.

• Dørene åbner kl. 19.00
  • Foredraget starter kl. 19.30 og slutter ca.21.30
  • Foredraget foregår i lokalet "Filskov"
  • Der kan købes varme og kolde drikke i museets jernbanebar
  • Der er tale om unummererede pladser

Billetter

• Klubmedlem: 50 kr.*
  • Alm. billet: 75 kr.

*Som klubmedlem kan du købe billet med rabat, både til dig selv og en ledsager til klubpris.

KØB BILLET