Hjælp os med at genåbne vores S-tog

31. maj 2024

Vil du hjælpe museet med at få nyt betræk på sæderne i S-toget fra 1934?

Hvert år har Danmarks Jernbanemuseum brug for mindst 100 donationer på minimum 200 kr. hver for at forblive på SKATs liste over godkendte, almennyttige foreninger og institutioner. At stå på listen betyder bl.a., at vi som kulturinstitution kan få en væsentlig momskompensation og modtage donationer og arv uden at blive beskattet.

Årets projekt

I år går støtten til ompolstring af sæderne i vores historiske S-tog, så vi igen kan åbne det for publikum. Din støtte vil gå til indkøb af materialer i 2024, så vi kan bevare og fremvise denne vigtige del af vores transporthistorie.

Det første S-tog satte i gang fra Frederiksberg Station mod Klampenborg i april 1934, hvilket markerede starten på Danmarks første bytog. Dette tog, drevet af elektricitet, revolutionerede offentlig transport i Danmark.

Få skattefradrag

Dit bidrag er fradragsberettiget. Angiv blot dit CPR- eller CVR-nummer ved indbetalingen, så indberetter vi beløbet til SKAT, og du modtager fradrag. Dit CPR-nummer behandles fortroligt i et sikkert datasystem og anvendes alene til indberetning til SKAT.

Gør en forskel allerede i dag

Du kan støtte os enten via MobilePay eller via bankoverførsel:

• MobilePay på nr. 962759 (Danmarks Jernbanemuseum DONATIONER)
  • Kontonummer 6866 0001153962 (Fonden Danmarks Jernbanemuseum)

Husk at tilføje dit CPR- eller CVR-nummer i kommentarfeltet, hvis du ønsker skattefradraget.