Kom til foredrag om bæredygtige togrejser den 30. november

ved tog- og rejseekspert Mikkel Gammelgård Lindgren

15. november 2023

Togrejser er bedre for klimaet, men hvordan rejser man nemmest rundt i Europa med tog, hvordan er det at køre tog anno 2023, hvor skal man rejse hen, og hvordan fungerer Interrail?

Torsdag den 30. november giver Mikkel Gammelgård Lindgren en introduktion til, hvordan man nemmest kommer ud i Europa med tog. Han udforsker, hvorfor det er en god idé at overveje toget som rejseform til sin næste udlandsrejse - både ud fra et bæredygtigt perspektiv og fordi togrejsen er en stor del af oplevelsen, ikke bare et transportmiddel fra A til B.

Du vil også høre om hans egne oplevelser på det europæiske skinnenet og se billeder fra nogle af Europas mest betagende togrejser.

Endelig står Mikkel Gammelgård Lindgren til rådighed for spørgsmål om togrejser både lokalt og internationalt før, under og efter foredraget samt i pausen.

Mikkel Gammelgård Lindgren, opvokset i Vestjylland og nu bosat på Københavns Vestegn, arbejder til daglig som køreplanlægger ved DSB. Udover at være det, man populært kalder en tognørd, har Mikkel rejst meget med tog både indenlands og i udlandet.

• Dørene åbner kl. 19.00
  • Foredraget starter kl. 19.30 og slutter ca. 21.30
  • Foredraget afholdes på spor 7
  • Der kan købes varme og kolde drikke i museets jernbanebar
  • Der er tale om unummererede pladser

Læs mere og køb billet her

JernbaneVIDEN

Danmarks Jernbanemuseum afholder hvert vinter en foredragsrække under titlen JernbaneVIDEN. Vi tilbyder foredrag til de særligt interesserede inden for mange aspekter af jernbaner og jernbanehistorie.

Vi inviterer eksterne eksperter, der har særlig viden om tekniske eller historiske emner. Tidligere har vi præsenteret foredrag om forskellige emner som designet af IC3-toget eller danske ingeniørers involvering i anlæg af jernbaner i Iran eller tunnelanlæg i Bosporusstrædet.