Oplev Danmark set fra en togkupé med forfatter og professor Martin Zerlang

26. oktober 2023

Danmarks Jernbanemuseum har den fornøjelse at invitere til et unikt foredrag med professor Martin Zerlang, forfatteren bag den anmelderroste bog "Danmark set fra en togkupé."

Martin Zerlang, professor i litteraturvidenskab og moderne kultur, tager os med på en fascinerende kulturhistorisk rejse gennem togets og jernbanens betydning for Danmark og vores hverdag.

Togrejser er mere end blot transport - de er en værdifuld del af vores kulturarv og historie. Tog og jernbaner har formet landskabet, byerne og vores hverdag på måder, vi måske slet ikke er klar over.
De har skabt stationssamfund, påvirket vores tidsopfattelse og formet vores samfund fra politik og økonomi til kunst, litteratur og musik.

Spændende rejse gennem tid og sted
Martin Zerlang, der besidder omfattende viden inden for litteratur, film, kunst og kultur, vil i sit foredrag udforske, hvordan jernbanen har præget vores kulturhistorie og vores identitet som nation. Han vil tage os med på en spændende rejse gennem tid og sted og vise os, hvordan toget har sat sit aftryk på alle aspekter af vores samfund.

Vær med, når vi går ombord på toget og udforsker det kulturelle og historiske landskab set fra en togkupé. Dette foredrag er en unik lejlighed til at opdage, hvordan jernbanen har formet Danmark og vores hverdag på måder, der vil overraske og berige os.

Billetter

Læs mere og køb billet her

Husk at klubmedlemmer får rabat på billetten til både til sig selv og en ledsager.

• Foredraget er den 2. november kl. 19.30
  • Billetter købes på jernbanemuseet.dk
  • Der kan købes varme og kolde drikke i museets jernbanebar