Se køreplan

Kør med ODIN og Hs 415

6. juni 2019

Tirsdage og lørdage i sommerferien er der masser af nostalgi og hygge for hele familien, når Danmarks Jernbanemuseum i Odense kører for fuld damp på museets egen strækning. Første gang 29. juni og sidste gang 10. august.

Kør med ODIN

Langt de fleste dage leveres trækkraften af ODIN, museets nybyggede 1:1 kopi af Danmarks første lokomotiv fra 1846, som står klar efter 14 års arbejde. Lokomotivet er bygget helt fra bunden og uden det originale lokomotiv som pejling. Det er en fantastisk præstation, da de originale tegninger af ODIN for længst er gået tabt, og de enkelte dele er produceret af specialhåndværkere.

BEMÆRK: I uge 29-30 + 10. august kører damplokomotivet HS 415 fra 1901 i stedet for ODIN. Ret til ændringer med materiel forbeholdes. I tilfælde af tørke køres ikke med damplokomotiv men med motorvognen MO 1846.

På dage med kørsler fløjtes der til afgang hver halve time i tidsrummet kl. 10.30-15.30, dog ikke kl. 12.30, hvor lokomotivføreren holder frokostpause. En kørsel varer ca. 10 minutter og er gratis, når entréen er betalt.

ODIN kører følgende dage

Tirsdage den 2. juli, den 9. juli, den 30. juli og den 6. august

Lørdage den 29. juni, den 6. juli, den 13. juli og den 3. august

Hs 415 kører følgende dage

Tirsdage den 16. juli

Lørdage den 20. juli, den 27. juli og den 10. august

MO 1846 kører følgende dag

Tirsdag den 23. juli

Tjek øvrige aktiviteter i sommerferien, hvor der både er fortællinger i børnehøjde og Gæt en genstand.