Kør med minitoget i påskeferien

Det populære minitog er både for børn og voksne

Udgang ved spor 3-4

23. marts - 1. april

5 minutter

For alle

På Danmarks Jernbanemuseum har vi vores eget minitog. Det er meget populært, både hos børn og voksne.

En tur i børnehøjde

Hop ombord på minitoget. Rejsen begynder på Københavns Hovedbanegård, hvorfra I kommer over den gamle Lillebæltsbro og forbi Holstebro remise. Via den klassiske Storebæltsfærge Dronning Ingrid fortsætter rejsen forbi en typisk stationsby for igen at slutte på Københavns Hovedbanegård.

I kører på minitog modelleret efter rigtige lokomotiver som det karakteristiske MY-lokomotiv. Turen varer ca. 5 minutter, og I er velkomne til at prøve flere gange.

Hvornår kører minitoget?

I påskeferien kører minitoget udendørs hver dag i tidsrummet kl. 9.00-15.30. Kørsel med minitoget er inkluderet i entréen. Det er en sjov oplevelse for både børn og voksne.

Hvis der er vedvarende regn, kører vi med vores indendørs minitog i remisen.

Opgave for de mindste med Koblingerne

Hjælp lokomotivvennerne med at løse en sjov opgave rundt på museet i påsken. Opgaven udleveres i billetsalget og er inkluderet i entréen.

Madpakke eller sandwich

I påskeferien er caféen åben alle dage kl. 10-15. Her kan I købe pølsehorn, sandwich og andre lækkerier. I er også velkomne til at medbringe egen mad og drikke. Vi har spisepladser både ude og inde.

Der er afgang fra Københavns Hovedbanegård.

Turen går via den gamle Lillebæltsbro.

I kommer forbi en typisk stationsby.

I kører gennem Storebæltsfærgen Dr. Ingrid, inden I er retur ved Københavns Hovedbanegård.

Andre udstillinger på museet

Se alle udstillinger