Kvit eller Dobbelt

Vil du quizze med?

23. april 2020

Den danske tv-quiz ”Kvit eller Dobbelt” var populær i midt-1980'ere og 1990'erne. Først med Otto Leisner og senere med Per Wiking som vært. Almindelige danskere med stor viden om et bestemt emne kunne vinde op til 64.000 kr. ved at svare rigtigt.

Lørdag den 7. april 1990 var et af emnerne "DSB's damplokomotiver 1900-1950" med den 16-årige Michael Neergaard fra Hellerup som deltager. Michael svarede korrekt på alle 7 spørgsmål og vandt 64.000 kr.

Over den kommende tid præsenterer vi de 7 spørgsmål på Facebook og her på hjemmesiden, og I har mulighed for at gætte med. Blandt de korrekte svar trækker vi lod om fine præmier fra museet. Spørgsmål og svar er udarbejdet af daværende museumsinspektør ved Danmarks Jernbanemuseum W.E. Dancker-Jensen.