Gå til indhold

Køb af billetter til Danmarks Jernbanemuseum

Herunder finder du handelsbetingelser for køb af billetter via webshoppen til Danmarks Jernbanemuseum

Levering af billetter

Danmarks Jernbanemuseum sender billet/billetter til den e-mail, du har oplyst i bestillingen, umiddelbart efter du har gennemført købet, beløbet trækkes med det samme. 

Entrébilletten, du modtager kan anvendes til ét besøg på Danmarks Jernbanemuseum på den angivne dato eller max. syv dage efter. Hvis billetten er købt til én pris, men først benyttes på en dag, hvor prisen er forhøjet, betales differencen.

Togbilletter og billetter til arrangementer kan kun anvendes til den købte afgang/arrangement. 

Fremvisning af billet

Ved ankomst til museet/ i veterantoget afleveres printet billet eller billetten fremvises på mobiltelefon. 

Bortkomst

Hvis billetten bliver væk, før du har brugt den, kan den udskrives igen fra den e-mail, du har modtaget i forbindelse med købet.

Refundering

Købte billetter refunderes kun i tilfælde af aflysning.

Fortrydelsesret

I overensstemmelse med "Lov nr. 2013-12-17 om forbrugeraftaler, § 18 stk., 2 nr. 12 " er der ikke fortrydelsesret for køb af billetter.

Aflysning

Et arrangement er først at betragte som aflyst, hvis arrangementet slet ikke gennemføres. Forsinkelser på dagen, begrænsninger som følge af ombygning, vedligeholdelse o. lign. betragtes ikke som aflysning. Hvis museet ekstraordinært lukkes en dag, hvortil der er købt billet, refunderes billetten til den pågældende dag. Det sker ved henvendelse til butik@jernbanemuseet.dk

Reklamation

Enhver form for reklamation skal rettes til butik@jernbanemuseet.dk

Information

Der udsendes en mail til den e-mail, du har oplyst i bestillingen, 24 timer forud for dit besøg. I mailen finder du et link til praktiske informationer om parkering, museet, aktiviteter og butikken. Umiddelbart efter besøget udsendes en opfølgende mail.